ଶୀତ ଦିନେ ‘ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି’ ଖାଇଲେ କ’ଣ ହେବ, ଜାଣନ୍ତୁ

‘ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି’ ନାଁ ଶୁଣିଲେ ଅନେକ ଲୋକଙ୍କ ମୁହଁରେ ପାଣି ଆସିଯାଏ। ପାଳଙ୍ଗ ଶାଗ ପକାଇ ତିଆରି କରାଯାଇଥିବା ଡାଲି ଖାଇବାକୁ ଯେତିକି ସ୍ୱାଦିଷ୍ଟ, ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ସେତିକି ହୀତକର। ଗରମରେ ରୋଷେଇ ହେବା ସତ୍ତ୍ୱେ ବି ପାଳଙ୍ଗର ପୁଷ୍ଟିକର ଗୁଣ ବଜାୟ ରହିଥାଏ। ଏହାକୁ ଶୀତ ଦିନେ ଖାଇଲେ ଶୀରରକୁ ଅନେକ ଲାଭ ମିଳିଥାଏ। ଡାକ୍ତରମାନେ ମଧ୍ୟ ଶୀତଦିନେ ପ୍ରଚୁର ମାତ୍ରାରେ ପାଳଙ୍ଗ ଶାଗ ଖାଇବା ପାଇଁ ପରାମର୍ଶ ଦେଇଥାନ୍ତି। ପାଳଙ୍ଗ ଅପେକ୍ଷା ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ଖାଇଲେ ଆମ ଶରୀରକୁ ଦ୍ୱିଗୁଣ ଲାଭ ମିଳିଥାଏ। ତେବେ ଆସନ୍ତୁ ଜାଣିବା ଶୀତ ଦିନେ ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ଖାଇଲେ କ’ଣ ସବୁ ଫାଇଦା ମିଳେ।

  • ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଆମ ଶରୀରର ପାଚନକ୍ରିୟା ସୁସ୍ଥ ରହିଥାଏ। ଏହା ଶରୀରରୁ ବିଷାକ୍ତ ପଦାର୍ଥକୁ ବାହାର କରିବାରେ ସହାୟକ ହୋଇଥାଏ। ଯଦି ଆପଣ ଶୀତ ଦିନେ ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ଖାଉଛନ୍ତି ତେବେ ଏକାସହ ଏହି ଦୁଇଟି ଲାଭ ଉଠାଇ ପାରିବେ।
  • ଇମ୍ୟୁନ ସିଷ୍ଟମକୁ ମଜଭୁତ କରିବା ପାଇଁ ଶୀତ ଦିନେ ସର୍ବଦା ନିଜ ଡାଇଟରେ ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ନିଶ୍ଚିତ ରୂପେ ସାମିଲ କରନ୍ତୁ। ଡାଲି ଏବଂ ପାଳଙ୍ଗରେ ଭରପୁର ମାତ୍ରାରେ ଆଣ୍ଟି-ଅକ୍ସିଡେଣ୍ଟ ରହିଛି। ଏହା ଆମର ଇମ୍ୟୁନ ସିଷ୍ଟମକୁ ମଜଭୁତ କରିବା ସହ, ଯେ କୌଣସି ବି ପ୍ରକାରର ସଂକ୍ରମଣ ସହ ଲଢ଼ିବାରେ ସହାୟକ ହୁଏ। ପାଳଙ୍ଗରେ ଭିଟାମିନ-ଇ ଭରପୁର ମାତ୍ରାରେ ରହିଛି, ଯାହା ରୋଗ ପ୍ରତିରୋଧକ ଶକ୍ତି ବଢ଼ାଇବରେ କାମ କରେ।
  • ପାଳଙ୍ଗ ଶରୀରରେ ଦେଖାଦେଉଥିବା ରକ୍ତ ଅଭାବ ସମସ୍ୟାକୁ ଦୂର କରିଥାଏ। ଗର୍ଭବତୀ ମହିଳାଙ୍କ ଶରୀରରେ ଆଇରନ ଅଭାବ ଯୋଗୁଁ ଦେଖାଯାଉଥିବା ଦୁଷ୍ପ୍ରଭାବରୁ ରକ୍ଷା ପାଇଁ ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ବା ପାଳଙ୍ଗର ଜୁସ ପିଇବା ପାଇଁ ଅଧିକାଂଶ ଡାକ୍ତରମାନେ ପରାମର୍ଶ ଦେଇଥାନ୍ତି। ଏହାଦ୍ୱାରା ସେମାନଙ୍କ ଶରୀରରେ ଆଇରନର ଅଭାବ ଦୂର ହେବା ସହ ନୂଆ ରକ୍ତ ମଧ୍ୟ ତିଆରି ହୋଇଥାଏ।
  • ପାଳଙ୍ଗରେ ଭିଟାମିନ ଏବଂ ଡାଲିରେ ପ୍ରୋଟିନ ଭରପୁର ମାତ୍ରାରେ ରହିଛି। ଏଥିପାଇଁ ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ହାଡ ମଜଭୁତ ହୋଇଥାଏ। ଶରୀରର ମାଂସପେଶୀକୁ ମଜଭୁତ କରିବା ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ବେଶ ଲାଭଦାୟକ।
  • କେବଳ ଶରୀରକୁ ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ପ୍ରୋଟିନ ପହଞ୍ଚାଇଥାଏ ତାହା ନୁହେଁ, ଏହା ତ୍ୱଚାର ସୁନ୍ଦରତାକୁ ମଧ୍ୟ ବଢ଼ାଇଥାଏ। ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲିରେ ଲେମ୍ବୁ ରସ ପକାଇ ପିଇବା ଦ୍ୱରା ତ୍ୱଚାର ଚମକ ବଢ଼ିବା ସହ ସୁନ୍ଦରତା ଦ୍ୱିଗୁଣିତ ହୋଇଯାଇଥାଏ।
  • ନିଜ ଡାଇଟ ପ୍ଲାନରେ ପ୍ରତିଦିନ ଏକ କପ୍ ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ସାମିଲ କରନ୍ତୁ। ଏହା ଆଣ୍ଟି-ଅକ୍ସିଡେଣ୍ଟ ଭଳି କାମ କରେ ଏବଂ ତ୍ୱଚାର ରଙ୍ଗକୁ ସୁଧାରିବା ପାଇଁ ସହାୟକ ହୋଇଥାଏ। ବ୍ରଣ ସମସ୍ୟା ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ଆପଣ ପାଳଙ୍ଗ ଖାଇପାରିବେ। ପାଳଙ୍ଗରେ ଥିବା ଆମିନୋ ଏସିଡ ସ୍କିନ ଏଜିଂ ସମସ୍ୟାକୁ ଦୂର କରିଥାଏ।
  • ଥକାପଣ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ଆପଣ ଚାହିଁଲେ ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ଖାଇପାରିବେ। ପାଳଙ୍ଗରେ ପର୍ଯ୍ୟାପ୍ତ ମାତ୍ରାରେ କ୍ୟାଲସିଅମ ରହିଛି ଏବଂ ଡାଲିରେ ଭରପୁର ପ୍ରୋଟିନ। ତେଣୁ ଏହାକୁ ଏକାଠି ଖାଇବା ଦ୍ୱରା ମାଂସେପଶୀକୁ ଆରାମ ମିଳିଥାଏ ବୋଲି ବୈଜ୍ଞାନିକ ଅଧ୍ୟୟନରୁ ଜଣାପଡିଛି।
  • ସେହିପରି ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲି ଓଜନ କମ୍ କରିବାରେ ମଧ୍ୟ ବେଶ ଲାଭଦାୟକ। ପାଳଙ୍ଗରେ ଓଜନ କମ୍ କରିବା ଗୁଣ ରହିଛି। କମ୍ କ୍ୟାଲୋରୀ ଯୁକ୍ତ ଖାଦ୍ୟ ହୋଇଥବା ଯୋଗୁଁ ଏହା ଆପଣଙ୍କ ବଢ଼ୁଥିବା ଓଜନକୁ ରୋକିବାରେ ସହାୟକ ହୁଏ। ଅଧିକାଂଶ ଲୋକ ସୁସ୍ଥ ଏବଂ ଫିଟ୍ ରହିବା ପାଇଁ ପାଳଙ୍ଗ ଡାଲିର ସେବନ କରିଥା’ନ୍ତି ବୋଲି ଏକ ରିସର୍ଚ୍ଚରୁ ଜଣାପଡିଛି।
  • ସଂକ୍ରମଣରୁ ବଞ୍ଚିବା ପାଇଁ ଡାଲି ଏବଂ ସବୁଜ ପନିପରିବା ଖାଇବା ପାଇଁ ଡାକ୍ତରମାନେ ପରାମର୍ଶ ଦେଇଥାନ୍ତି। ପାଳଙ୍ଗରେ ଭରପୁର ମାତ୍ରାରେ ଆଣ୍ଟି-ଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ ରହିଛି । ଫଳରେ ଏହା ଖାଇବା ଦ୍ୱାରା ଶରୀରରେ ସଂକ୍ରମଣ ଆଶଙ୍କ କମ୍ ହୋଇଥାଏ।

ପଢନ୍ତୁ ଓଡ଼ିଶା ରିପୋର୍ଟର ଖବର ଏବେ ଟେଲିଗ୍ରାମ୍ ରେ। ସମସ୍ତ ବଡ ଖବର ପାଇବା ପାଇଁ ଏଠାରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।