ନିଜସ୍ୱ ପ୍ରଚାର ପାଇଁ ବାଣ୍ଟିଛନ୍ତି ୨୪୩ କୋଟିର ବିଜ୍ଞାପନ, ପାତରଅନ୍ତର କରୁନୁ କହି ଫାଙ୍କିଦେଲେ ସରକାର

ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ବାବଦରେ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗରୁ ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ମୋଟ ୨୪୨କୋଟି ୬୭ଲକ୍ଷ ୬୪ହଜାର ୩୭୩ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି ।

Pradeep Amat

ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରଦୀପ ଅମାତ୍ (ଫାଇଲ ଫଟୋ)

Ordigital Desk
  • Published: Tuesday, 26 September 2023
  • Updated: 26 September 2023, 07:13 PM IST

Sports

Latest News

ରାଜ୍ୟର କ୍ଷମତାସୀନ ବିଜେଡି ସରକାର ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଜନହିତରେ ସୂଚନା ଓ  ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରଚାର ଓ ପ୍ରସାର ଆଳରେ ନିଜସ୍ୱ ବାହାବା ପାଇଁ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ୨୪୨.୬୭କୋଟି ଟଙ୍କାର ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଇଛନ୍ତି । କେବଳ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ଏହି ପରିମାଣର ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଇଥିବାବେଳେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିଭାଗ ଉକ୍ତ ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ସମାନ୍ତରାଳ ଭାବେ ଦେଇଥିବା ବିଜ୍ଞାପନକୁ ମିଶାଇଲେ ଏହି ଅର୍ଥ ବ୍ୟୟ ପରିମାଣ ଢ଼େର ଅଧିକ ହେବ । ତେବେ ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବାବେଳେ ଦଳୀୟ ଭିତ୍ତିରେ ପାତରଅନ୍ତର ନୀତି ଅନୁସରଣ କରାଯାଉଥିବା ଅଭିଯୋଗକୁ ସରକାର ଖଣ୍ଡନ କରିଛନ୍ତି । ଯଦିଓ ଏବେବି ସରକାର ରାଜ୍ୟର ଦୁଇଟି ସର୍ବାଧିକ ଲୋକାଦୃତ ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ କୌଣସି କାରଣ ନଦର୍ଶାଇ ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଥିବା ଜଣାପଡ଼ିଛି ।

ଆଜି ବିଧାନସଭାରେ ବିଧାୟକ ଶଙ୍କର ଓରାମ ଓ ନବଚରଣ ମାଝୀଙ୍କ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ପ୍ରଶ୍ନର ଲିଖିତ ଉତ୍ତର ଦେଇ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରଦୀପ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଜନହିତରେ ସୂଚନା, ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ବାବଦରେ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗରୁ ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ମୋଟ ୨୪୨କୋଟି ୬୭ଲକ୍ଷ ୬୪ହଜାର ୩୭୩ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି । ଏଥିରେ ସର୍ବାଧିକ ୧୬୫.୦୪କୋଟି ଟଙ୍କା ବିଜ୍ଞାପନ ଆକାରରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଯୋଜନା ଓ ସୂଚନାର ପ୍ରଚାର ପ୍ରସାରବାବଦରେ ବିଭିନ୍ନ ଖବରକାଗଜ ସଂସ୍ଥାକୁ ଦିଆଯାଇଛି ।  ସେହିପରି ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ୪୦.୬୪କୋଟି ଟଙ୍କାର ବିଜ୍ଞାପନ ବଂଟନ କରାଯାଇଛି । ସରକାରଙ୍କ ନିଜସ୍ୱ ପ୍ରଚାର ପୁସ୍ତିକ ‘ଆଇନା’ ଛାପିବା ଓ ବଂଟନ ପାଇଁ ୨୬.୬୪କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି । ସରକାରଙ୍କ ସଫଳତାର ସନ୍ଦେଶ ଥିବା ହୋର୍ଡିଂ ଲଗାଇବାରେ ୩.୨୫କୋଟି ଟଙ୍କା ଏବଂ ଲୋକକଳା ମାଧ୍ୟମରେ ସରକାରଙ୍କ ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାରରେ ୭.୦୯କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ କେବଳ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମାଧ୍ୟମରେ ହୋଇଛି ।

Also Read

ଏହି ଖର୍ଚ୍ଚକୁ ବାଦ୍ ଦେଲେ ଅନ୍ୟ ବିଭାଗଗୁଡ଼ିକ ନିଜସ୍ୱ ଯୋଜନାର ସଫଳତା ସଂକ୍ରାନ୍ତ ବିଜ୍ଞାପନ ସିଧାସଳଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ଦେଇଛନ୍ତି । ଯଦିଓ ୨୦୧୯ ମସିହା ପରେ ନବୀନ ପଟ୍ଟନାୟକ ସରକାର ପଂଚମଥର କ୍ଷମତାକୁ ଆସିବା ପରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ସମସ୍ତ ବିଜ୍ଞାପନକୁ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମାଧ୍ୟମରେ ବଂଟନ କରିଥିଲେ, କିନ୍ତୁ ୨୦୧୪ରୁ ୨୦୧୯ ମସିହା ମଧ୍ୟରେ ବିଭାଗଗୁଡ଼ିକ ନିଜସ୍ୱସ୍ତରରେ ବିଜ୍ଞାପନ ଓ ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ପାଇଁ ବ୍ୟାପକ ଅର୍ଥ ଖର୍ଚ୍ଚ କରିଥିବା ଜଣାପଡ଼ିଛି । ସେସବୁର ତଥ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ ଦେଇନାହାନ୍ତି କିମ୍ବା ସେ ସମ୍ପର୍କରେ କିଛି କହିନାହାନ୍ତି ।

ତେବେ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାଗୁଡ଼ିକୁ ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବାରେ ଦଳୀୟ ଭିତ୍ତିରେ ପାତରଅନ୍ତର ନୀତି ଅନୁସରଣ କରାଯାଉଥିବା ଅଭିଯୋଗ ସତ ନୁହେଁ ବୋଲି ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି । ଆଉ ଏବେ ରାଜ୍ୟର ଯେଉଁ ଦୁଇଟି ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ସରକାର ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି ସେସମ୍ପର୍କରେ ନିରବ ରହିଛନ୍ତି । ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ସମ୍ବାଦପତ୍ରଗୁଡ଼ିକରେ ବିଜ୍ଞାପନର ଗୁରୁତ୍ୱ, ଆବଶ୍ୟକତା ଓ ଖବରକାଗଜର ପ୍ରସାରଣକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ବିଜ୍ଞାପନ ଦିଆଯାଇଥାଏ । ଏଥିପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ବିଜ୍ଞାପନ ନୀତି-୧୯୯୮ ପ୍ରଣୟନ କରାଯାଇଛି । ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବା ପାଇଁ ନୂଆ ନୀତି ପ୍ରଣୟନ କରିବାର କୌଣସି ଯୋଜନା ସରକାରଙ୍କ ନାହିଁ ବୋଲି କହିବା ସହ ୨୦୧୯ରୁ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସର୍ବାଧିକ ବିଜ୍ଞାପନ ‘ସମାଜ’ ଓ ‘ଦୂରଦର୍ଶନ’ ଏବଂ ‘କଟକ ଆକାଶବାଣୀ’କୁ ଦିଆଯାଇଥିବା କହିଛନ୍ତି ।

ତେବେ ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ରାଜ୍ୟର ୨ଟି ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ରାଜ୍ୟ ସରକାର କେଉଁ ନୀତି ଅବଲମ୍ବନ କରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି ତାହା ଜଣାପଡ଼ିନି ।

telegram ପଢନ୍ତୁ ଓଡ଼ିଶା ରିପୋର୍ଟର ଖବର ଏବେ ଟେଲିଗ୍ରାମ୍ ରେ। ସମସ୍ତ ବଡ ଖବର ପାଇବା ପାଇଁ ଏଠାରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

Related Stories

Trending

Photos

Videos

Next Story

ନିଜସ୍ୱ ପ୍ରଚାର ପାଇଁ ବାଣ୍ଟିଛନ୍ତି ୨୪୩ କୋଟିର ବିଜ୍ଞାପନ, ପାତରଅନ୍ତର କରୁନୁ କହି ଫାଙ୍କିଦେଲେ ସରକାର

ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ବାବଦରେ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗରୁ ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ମୋଟ ୨୪୨କୋଟି ୬୭ଲକ୍ଷ ୬୪ହଜାର ୩୭୩ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି ।

Pradeep Amat

ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରଦୀପ ଅମାତ୍ (ଫାଇଲ ଫଟୋ)

Ordigital Desk
  • Published: Tuesday, 26 September 2023
  • Updated: 26 September 2023, 07:13 PM IST

Sports

Latest News

ରାଜ୍ୟର କ୍ଷମତାସୀନ ବିଜେଡି ସରକାର ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଜନହିତରେ ସୂଚନା ଓ  ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରଚାର ଓ ପ୍ରସାର ଆଳରେ ନିଜସ୍ୱ ବାହାବା ପାଇଁ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ୨୪୨.୬୭କୋଟି ଟଙ୍କାର ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଇଛନ୍ତି । କେବଳ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ଏହି ପରିମାଣର ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଇଥିବାବେଳେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିଭାଗ ଉକ୍ତ ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ସମାନ୍ତରାଳ ଭାବେ ଦେଇଥିବା ବିଜ୍ଞାପନକୁ ମିଶାଇଲେ ଏହି ଅର୍ଥ ବ୍ୟୟ ପରିମାଣ ଢ଼େର ଅଧିକ ହେବ । ତେବେ ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବାବେଳେ ଦଳୀୟ ଭିତ୍ତିରେ ପାତରଅନ୍ତର ନୀତି ଅନୁସରଣ କରାଯାଉଥିବା ଅଭିଯୋଗକୁ ସରକାର ଖଣ୍ଡନ କରିଛନ୍ତି । ଯଦିଓ ଏବେବି ସରକାର ରାଜ୍ୟର ଦୁଇଟି ସର୍ବାଧିକ ଲୋକାଦୃତ ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ କୌଣସି କାରଣ ନଦର୍ଶାଇ ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଥିବା ଜଣାପଡ଼ିଛି ।

ଆଜି ବିଧାନସଭାରେ ବିଧାୟକ ଶଙ୍କର ଓରାମ ଓ ନବଚରଣ ମାଝୀଙ୍କ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ପ୍ରଶ୍ନର ଲିଖିତ ଉତ୍ତର ଦେଇ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରଦୀପ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଜନହିତରେ ସୂଚନା, ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ବାବଦରେ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗରୁ ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ମୋଟ ୨୪୨କୋଟି ୬୭ଲକ୍ଷ ୬୪ହଜାର ୩୭୩ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି । ଏଥିରେ ସର୍ବାଧିକ ୧୬୫.୦୪କୋଟି ଟଙ୍କା ବିଜ୍ଞାପନ ଆକାରରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଯୋଜନା ଓ ସୂଚନାର ପ୍ରଚାର ପ୍ରସାରବାବଦରେ ବିଭିନ୍ନ ଖବରକାଗଜ ସଂସ୍ଥାକୁ ଦିଆଯାଇଛି ।  ସେହିପରି ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ୪୦.୬୪କୋଟି ଟଙ୍କାର ବିଜ୍ଞାପନ ବଂଟନ କରାଯାଇଛି । ସରକାରଙ୍କ ନିଜସ୍ୱ ପ୍ରଚାର ପୁସ୍ତିକ ‘ଆଇନା’ ଛାପିବା ଓ ବଂଟନ ପାଇଁ ୨୬.୬୪କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି । ସରକାରଙ୍କ ସଫଳତାର ସନ୍ଦେଶ ଥିବା ହୋର୍ଡିଂ ଲଗାଇବାରେ ୩.୨୫କୋଟି ଟଙ୍କା ଏବଂ ଲୋକକଳା ମାଧ୍ୟମରେ ସରକାରଙ୍କ ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାରରେ ୭.୦୯କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ କେବଳ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମାଧ୍ୟମରେ ହୋଇଛି ।

Also Read

ଏହି ଖର୍ଚ୍ଚକୁ ବାଦ୍ ଦେଲେ ଅନ୍ୟ ବିଭାଗଗୁଡ଼ିକ ନିଜସ୍ୱ ଯୋଜନାର ସଫଳତା ସଂକ୍ରାନ୍ତ ବିଜ୍ଞାପନ ସିଧାସଳଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ଦେଇଛନ୍ତି । ଯଦିଓ ୨୦୧୯ ମସିହା ପରେ ନବୀନ ପଟ୍ଟନାୟକ ସରକାର ପଂଚମଥର କ୍ଷମତାକୁ ଆସିବା ପରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ସମସ୍ତ ବିଜ୍ଞାପନକୁ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମାଧ୍ୟମରେ ବଂଟନ କରିଥିଲେ, କିନ୍ତୁ ୨୦୧୪ରୁ ୨୦୧୯ ମସିହା ମଧ୍ୟରେ ବିଭାଗଗୁଡ଼ିକ ନିଜସ୍ୱସ୍ତରରେ ବିଜ୍ଞାପନ ଓ ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ପାଇଁ ବ୍ୟାପକ ଅର୍ଥ ଖର୍ଚ୍ଚ କରିଥିବା ଜଣାପଡ଼ିଛି । ସେସବୁର ତଥ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ ଦେଇନାହାନ୍ତି କିମ୍ବା ସେ ସମ୍ପର୍କରେ କିଛି କହିନାହାନ୍ତି ।

ତେବେ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାଗୁଡ଼ିକୁ ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବାରେ ଦଳୀୟ ଭିତ୍ତିରେ ପାତରଅନ୍ତର ନୀତି ଅନୁସରଣ କରାଯାଉଥିବା ଅଭିଯୋଗ ସତ ନୁହେଁ ବୋଲି ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି । ଆଉ ଏବେ ରାଜ୍ୟର ଯେଉଁ ଦୁଇଟି ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ସରକାର ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି ସେସମ୍ପର୍କରେ ନିରବ ରହିଛନ୍ତି । ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ସମ୍ବାଦପତ୍ରଗୁଡ଼ିକରେ ବିଜ୍ଞାପନର ଗୁରୁତ୍ୱ, ଆବଶ୍ୟକତା ଓ ଖବରକାଗଜର ପ୍ରସାରଣକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ବିଜ୍ଞାପନ ଦିଆଯାଇଥାଏ । ଏଥିପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ବିଜ୍ଞାପନ ନୀତି-୧୯୯୮ ପ୍ରଣୟନ କରାଯାଇଛି । ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବା ପାଇଁ ନୂଆ ନୀତି ପ୍ରଣୟନ କରିବାର କୌଣସି ଯୋଜନା ସରକାରଙ୍କ ନାହିଁ ବୋଲି କହିବା ସହ ୨୦୧୯ରୁ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସର୍ବାଧିକ ବିଜ୍ଞାପନ ‘ସମାଜ’ ଓ ‘ଦୂରଦର୍ଶନ’ ଏବଂ ‘କଟକ ଆକାଶବାଣୀ’କୁ ଦିଆଯାଇଥିବା କହିଛନ୍ତି ।

ତେବେ ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ରାଜ୍ୟର ୨ଟି ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ରାଜ୍ୟ ସରକାର କେଉଁ ନୀତି ଅବଲମ୍ବନ କରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି ତାହା ଜଣାପଡ଼ିନି ।

telegram ପଢନ୍ତୁ ଓଡ଼ିଶା ରିପୋର୍ଟର ଖବର ଏବେ ଟେଲିଗ୍ରାମ୍ ରେ। ସମସ୍ତ ବଡ ଖବର ପାଇବା ପାଇଁ ଏଠାରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

Related Stories

Trending

Photos

Videos

Next Story

ନିଜସ୍ୱ ପ୍ରଚାର ପାଇଁ ବାଣ୍ଟିଛନ୍ତି ୨୪୩ କୋଟିର ବିଜ୍ଞାପନ, ପାତରଅନ୍ତର କରୁନୁ କହି ଫାଙ୍କିଦେଲେ ସରକାର

ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ବାବଦରେ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗରୁ ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ମୋଟ ୨୪୨କୋଟି ୬୭ଲକ୍ଷ ୬୪ହଜାର ୩୭୩ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି ।

Pradeep Amat

ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରଦୀପ ଅମାତ୍ (ଫାଇଲ ଫଟୋ)

Ordigital Desk
  • Published: Tuesday, 26 September 2023
  • Updated: 26 September 2023, 07:13 PM IST

Sports

Latest News

ରାଜ୍ୟର କ୍ଷମତାସୀନ ବିଜେଡି ସରକାର ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଜନହିତରେ ସୂଚନା ଓ  ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରଚାର ଓ ପ୍ରସାର ଆଳରେ ନିଜସ୍ୱ ବାହାବା ପାଇଁ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ୨୪୨.୬୭କୋଟି ଟଙ୍କାର ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଇଛନ୍ତି । କେବଳ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ଏହି ପରିମାଣର ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଇଥିବାବେଳେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିଭାଗ ଉକ୍ତ ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ସମାନ୍ତରାଳ ଭାବେ ଦେଇଥିବା ବିଜ୍ଞାପନକୁ ମିଶାଇଲେ ଏହି ଅର୍ଥ ବ୍ୟୟ ପରିମାଣ ଢ଼େର ଅଧିକ ହେବ । ତେବେ ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବାବେଳେ ଦଳୀୟ ଭିତ୍ତିରେ ପାତରଅନ୍ତର ନୀତି ଅନୁସରଣ କରାଯାଉଥିବା ଅଭିଯୋଗକୁ ସରକାର ଖଣ୍ଡନ କରିଛନ୍ତି । ଯଦିଓ ଏବେବି ସରକାର ରାଜ୍ୟର ଦୁଇଟି ସର୍ବାଧିକ ଲୋକାଦୃତ ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ କୌଣସି କାରଣ ନଦର୍ଶାଇ ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଥିବା ଜଣାପଡ଼ିଛି ।

ଆଜି ବିଧାନସଭାରେ ବିଧାୟକ ଶଙ୍କର ଓରାମ ଓ ନବଚରଣ ମାଝୀଙ୍କ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ପ୍ରଶ୍ନର ଲିଖିତ ଉତ୍ତର ଦେଇ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରଦୀପ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଜନହିତରେ ସୂଚନା, ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ବାବଦରେ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗରୁ ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ମୋଟ ୨୪୨କୋଟି ୬୭ଲକ୍ଷ ୬୪ହଜାର ୩୭୩ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି । ଏଥିରେ ସର୍ବାଧିକ ୧୬୫.୦୪କୋଟି ଟଙ୍କା ବିଜ୍ଞାପନ ଆକାରରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଯୋଜନା ଓ ସୂଚନାର ପ୍ରଚାର ପ୍ରସାରବାବଦରେ ବିଭିନ୍ନ ଖବରକାଗଜ ସଂସ୍ଥାକୁ ଦିଆଯାଇଛି ।  ସେହିପରି ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ୪୦.୬୪କୋଟି ଟଙ୍କାର ବିଜ୍ଞାପନ ବଂଟନ କରାଯାଇଛି । ସରକାରଙ୍କ ନିଜସ୍ୱ ପ୍ରଚାର ପୁସ୍ତିକ ‘ଆଇନା’ ଛାପିବା ଓ ବଂଟନ ପାଇଁ ୨୬.୬୪କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି । ସରକାରଙ୍କ ସଫଳତାର ସନ୍ଦେଶ ଥିବା ହୋର୍ଡିଂ ଲଗାଇବାରେ ୩.୨୫କୋଟି ଟଙ୍କା ଏବଂ ଲୋକକଳା ମାଧ୍ୟମରେ ସରକାରଙ୍କ ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାରରେ ୭.୦୯କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ କେବଳ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମାଧ୍ୟମରେ ହୋଇଛି ।

Also Read

ଏହି ଖର୍ଚ୍ଚକୁ ବାଦ୍ ଦେଲେ ଅନ୍ୟ ବିଭାଗଗୁଡ଼ିକ ନିଜସ୍ୱ ଯୋଜନାର ସଫଳତା ସଂକ୍ରାନ୍ତ ବିଜ୍ଞାପନ ସିଧାସଳଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ଦେଇଛନ୍ତି । ଯଦିଓ ୨୦୧୯ ମସିହା ପରେ ନବୀନ ପଟ୍ଟନାୟକ ସରକାର ପଂଚମଥର କ୍ଷମତାକୁ ଆସିବା ପରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ସମସ୍ତ ବିଜ୍ଞାପନକୁ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମାଧ୍ୟମରେ ବଂଟନ କରିଥିଲେ, କିନ୍ତୁ ୨୦୧୪ରୁ ୨୦୧୯ ମସିହା ମଧ୍ୟରେ ବିଭାଗଗୁଡ଼ିକ ନିଜସ୍ୱସ୍ତରରେ ବିଜ୍ଞାପନ ଓ ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ପାଇଁ ବ୍ୟାପକ ଅର୍ଥ ଖର୍ଚ୍ଚ କରିଥିବା ଜଣାପଡ଼ିଛି । ସେସବୁର ତଥ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ ଦେଇନାହାନ୍ତି କିମ୍ବା ସେ ସମ୍ପର୍କରେ କିଛି କହିନାହାନ୍ତି ।

ତେବେ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାଗୁଡ଼ିକୁ ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବାରେ ଦଳୀୟ ଭିତ୍ତିରେ ପାତରଅନ୍ତର ନୀତି ଅନୁସରଣ କରାଯାଉଥିବା ଅଭିଯୋଗ ସତ ନୁହେଁ ବୋଲି ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି । ଆଉ ଏବେ ରାଜ୍ୟର ଯେଉଁ ଦୁଇଟି ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ସରକାର ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି ସେସମ୍ପର୍କରେ ନିରବ ରହିଛନ୍ତି । ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ସମ୍ବାଦପତ୍ରଗୁଡ଼ିକରେ ବିଜ୍ଞାପନର ଗୁରୁତ୍ୱ, ଆବଶ୍ୟକତା ଓ ଖବରକାଗଜର ପ୍ରସାରଣକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ବିଜ୍ଞାପନ ଦିଆଯାଇଥାଏ । ଏଥିପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ବିଜ୍ଞାପନ ନୀତି-୧୯୯୮ ପ୍ରଣୟନ କରାଯାଇଛି । ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବା ପାଇଁ ନୂଆ ନୀତି ପ୍ରଣୟନ କରିବାର କୌଣସି ଯୋଜନା ସରକାରଙ୍କ ନାହିଁ ବୋଲି କହିବା ସହ ୨୦୧୯ରୁ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସର୍ବାଧିକ ବିଜ୍ଞାପନ ‘ସମାଜ’ ଓ ‘ଦୂରଦର୍ଶନ’ ଏବଂ ‘କଟକ ଆକାଶବାଣୀ’କୁ ଦିଆଯାଇଥିବା କହିଛନ୍ତି ।

ତେବେ ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ରାଜ୍ୟର ୨ଟି ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ରାଜ୍ୟ ସରକାର କେଉଁ ନୀତି ଅବଲମ୍ବନ କରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି ତାହା ଜଣାପଡ଼ିନି ।

telegram ପଢନ୍ତୁ ଓଡ଼ିଶା ରିପୋର୍ଟର ଖବର ଏବେ ଟେଲିଗ୍ରାମ୍ ରେ। ସମସ୍ତ ବଡ ଖବର ପାଇବା ପାଇଁ ଏଠାରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

Related Stories

Trending

Photos

Videos

Next Story

ନିଜସ୍ୱ ପ୍ରଚାର ପାଇଁ ବାଣ୍ଟିଛନ୍ତି ୨୪୩ କୋଟିର ବିଜ୍ଞାପନ, ପାତରଅନ୍ତର କରୁନୁ କହି ଫାଙ୍କିଦେଲେ ସରକାର

ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ବାବଦରେ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗରୁ ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ମୋଟ ୨୪୨କୋଟି ୬୭ଲକ୍ଷ ୬୪ହଜାର ୩୭୩ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି ।

Pradeep Amat

ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରଦୀପ ଅମାତ୍ (ଫାଇଲ ଫଟୋ)

Ordigital Desk
  • Published: Tuesday, 26 September 2023
  • Updated: 26 September 2023, 07:13 PM IST

Sports

Latest News

ରାଜ୍ୟର କ୍ଷମତାସୀନ ବିଜେଡି ସରକାର ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଜନହିତରେ ସୂଚନା ଓ  ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରଚାର ଓ ପ୍ରସାର ଆଳରେ ନିଜସ୍ୱ ବାହାବା ପାଇଁ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ୨୪୨.୬୭କୋଟି ଟଙ୍କାର ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଇଛନ୍ତି । କେବଳ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ଏହି ପରିମାଣର ବିଜ୍ଞାପନ ଦେଇଥିବାବେଳେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବିଭାଗ ଉକ୍ତ ଅବଧି ମଧ୍ୟରେ ସମାନ୍ତରାଳ ଭାବେ ଦେଇଥିବା ବିଜ୍ଞାପନକୁ ମିଶାଇଲେ ଏହି ଅର୍ଥ ବ୍ୟୟ ପରିମାଣ ଢ଼େର ଅଧିକ ହେବ । ତେବେ ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବାବେଳେ ଦଳୀୟ ଭିତ୍ତିରେ ପାତରଅନ୍ତର ନୀତି ଅନୁସରଣ କରାଯାଉଥିବା ଅଭିଯୋଗକୁ ସରକାର ଖଣ୍ଡନ କରିଛନ୍ତି । ଯଦିଓ ଏବେବି ସରକାର ରାଜ୍ୟର ଦୁଇଟି ସର୍ବାଧିକ ଲୋକାଦୃତ ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ କୌଣସି କାରଣ ନଦର୍ଶାଇ ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଥିବା ଜଣାପଡ଼ିଛି ।

ଆଜି ବିଧାନସଭାରେ ବିଧାୟକ ଶଙ୍କର ଓରାମ ଓ ନବଚରଣ ମାଝୀଙ୍କ ଭିନ୍ନ ଭିନ୍ନ ପ୍ରଶ୍ନର ଲିଖିତ ଉତ୍ତର ଦେଇ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ମନ୍ତ୍ରୀ ପ୍ରଦୀପ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଜନହିତରେ ସୂଚନା, ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ବାବଦରେ ରାଜ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗରୁ ବିଗତ ୧୦ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ମୋଟ ୨୪୨କୋଟି ୬୭ଲକ୍ଷ ୬୪ହଜାର ୩୭୩ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି । ଏଥିରେ ସର୍ବାଧିକ ୧୬୫.୦୪କୋଟି ଟଙ୍କା ବିଜ୍ଞାପନ ଆକାରରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ଯୋଜନା ଓ ସୂଚନାର ପ୍ରଚାର ପ୍ରସାରବାବଦରେ ବିଭିନ୍ନ ଖବରକାଗଜ ସଂସ୍ଥାକୁ ଦିଆଯାଇଛି ।  ସେହିପରି ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଗଣମାଧ୍ୟମକୁ ୪୦.୬୪କୋଟି ଟଙ୍କାର ବିଜ୍ଞାପନ ବଂଟନ କରାଯାଇଛି । ସରକାରଙ୍କ ନିଜସ୍ୱ ପ୍ରଚାର ପୁସ୍ତିକ ‘ଆଇନା’ ଛାପିବା ଓ ବଂଟନ ପାଇଁ ୨୬.୬୪କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି । ସରକାରଙ୍କ ସଫଳତାର ସନ୍ଦେଶ ଥିବା ହୋର୍ଡିଂ ଲଗାଇବାରେ ୩.୨୫କୋଟି ଟଙ୍କା ଏବଂ ଲୋକକଳା ମାଧ୍ୟମରେ ସରକାରଙ୍କ ବିଭିନ୍ନ ଯୋଜନାର ପ୍ରଚାରପ୍ରସାରରେ ୭.୦୯କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ କେବଳ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମାଧ୍ୟମରେ ହୋଇଛି ।

Also Read

ଏହି ଖର୍ଚ୍ଚକୁ ବାଦ୍ ଦେଲେ ଅନ୍ୟ ବିଭାଗଗୁଡ଼ିକ ନିଜସ୍ୱ ଯୋଜନାର ସଫଳତା ସଂକ୍ରାନ୍ତ ବିଜ୍ଞାପନ ସିଧାସଳଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ଦେଇଛନ୍ତି । ଯଦିଓ ୨୦୧୯ ମସିହା ପରେ ନବୀନ ପଟ୍ଟନାୟକ ସରକାର ପଂଚମଥର କ୍ଷମତାକୁ ଆସିବା ପରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ସମସ୍ତ ବିଜ୍ଞାପନକୁ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମାଧ୍ୟମରେ ବଂଟନ କରିଥିଲେ, କିନ୍ତୁ ୨୦୧୪ରୁ ୨୦୧୯ ମସିହା ମଧ୍ୟରେ ବିଭାଗଗୁଡ଼ିକ ନିଜସ୍ୱସ୍ତରରେ ବିଜ୍ଞାପନ ଓ ପ୍ରଚାରପ୍ରସାର ପାଇଁ ବ୍ୟାପକ ଅର୍ଥ ଖର୍ଚ୍ଚ କରିଥିବା ଜଣାପଡ଼ିଛି । ସେସବୁର ତଥ୍ୟ ସୂଚନା ଓ ଲୋକସମ୍ପର୍କ ବିଭାଗ ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ ଦେଇନାହାନ୍ତି କିମ୍ବା ସେ ସମ୍ପର୍କରେ କିଛି କହିନାହାନ୍ତି ।

ତେବେ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାଗୁଡ଼ିକୁ ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବାରେ ଦଳୀୟ ଭିତ୍ତିରେ ପାତରଅନ୍ତର ନୀତି ଅନୁସରଣ କରାଯାଉଥିବା ଅଭିଯୋଗ ସତ ନୁହେଁ ବୋଲି ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି । ଆଉ ଏବେ ରାଜ୍ୟର ଯେଉଁ ଦୁଇଟି ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ସରକାର ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି ସେସମ୍ପର୍କରେ ନିରବ ରହିଛନ୍ତି । ମନ୍ତ୍ରୀ ଶ୍ରୀ ଅମାତ୍ କହିଛନ୍ତି ଯେ, ସମ୍ବାଦପତ୍ରଗୁଡ଼ିକରେ ବିଜ୍ଞାପନର ଗୁରୁତ୍ୱ, ଆବଶ୍ୟକତା ଓ ଖବରକାଗଜର ପ୍ରସାରଣକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ବିଜ୍ଞାପନ ଦିଆଯାଇଥାଏ । ଏଥିପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ବିଜ୍ଞାପନ ନୀତି-୧୯୯୮ ପ୍ରଣୟନ କରାଯାଇଛି । ବିଜ୍ଞାପନ ଦେବା ପାଇଁ ନୂଆ ନୀତି ପ୍ରଣୟନ କରିବାର କୌଣସି ଯୋଜନା ସରକାରଙ୍କ ନାହିଁ ବୋଲି କହିବା ସହ ୨୦୧୯ରୁ ଏପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସର୍ବାଧିକ ବିଜ୍ଞାପନ ‘ସମାଜ’ ଓ ‘ଦୂରଦର୍ଶନ’ ଏବଂ ‘କଟକ ଆକାଶବାଣୀ’କୁ ଦିଆଯାଇଥିବା କହିଛନ୍ତି ।

ତେବେ ଦୀର୍ଘଦିନ ଧରି ରାଜ୍ୟର ୨ଟି ପ୍ରମୁଖ ଗଣମାଧ୍ୟମ ସଂସ୍ଥାକୁ ରାଜ୍ୟ ସରକାର କେଉଁ ନୀତି ଅବଲମ୍ବନ କରି ବିଜ୍ଞାପନ ବନ୍ଦ କରିଛନ୍ତି ତାହା ଜଣାପଡ଼ିନି ।

telegram ପଢନ୍ତୁ ଓଡ଼ିଶା ରିପୋର୍ଟର ଖବର ଏବେ ଟେଲିଗ୍ରାମ୍ ରେ। ସମସ୍ତ ବଡ ଖବର ପାଇବା ପାଇଁ ଏଠାରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

Related Stories

Trending

Photos

Videos