ଏହି କାରଣରୁ ଓଡ଼ିଶାରେ ବିଳମ୍ୱ ହେଉଛି ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପ

<p>ଭୁବନେଶ୍ୱର(ଓଡ଼ିଶା ରିପୋର୍ଟର): ରେଳ ବଜେଟରେ ଓଡ଼ିଶା କଣ ପାଇଲା। ଆଉ କଣ ପାଇବା ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ଥିଲା। ଏହାକୁ ନେଇ ବାଦବିବାଦ ଲାଗି ରହିଥିବା ବେଳେ ଚଳିତବର୍ଷ ବଜେଟ୍&zwnj;ରୁ ଗୋଟିଏ ନୂଆ ଦିଗ ସାମ୍ନାକୁ ଆସୁଛି। ଓଡ଼ିଶାରେ ରେଳ ବିକାଶ ପାଇଁ ପାଣ୍ଠିର ଅଭାବ ନାହିଁ। ତା&rsquo; ସତ୍ତ୍ୱେ ଗୋଟିଏ ହେଲେ ପ୍ରକଳ୍ପ ଶେଷ ହୋଇ ପାରୁନି। ଏହାକୁ ନେଇ ଉଭୟ କେନ୍ଦ୍ର ଓ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ପରସ୍ପରକୁ ଦୋଷ ଦେଉଛନ୍ତି। ବିଭିନ୍ନ କାରଣ ଦର୍ଶାଇ ପ୍ରତି ବର୍ଷ ଶହ ଶହ କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇ ପାରୁନି। ଏଥିରୁ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ପାରିବା ପଣିଆ ପଦାରେ ପଡ଼ିଛି। ତେବେ ଗୋଟିଏ କଥା ସତ ଯେ, ରେଳ ବିକାଶ ଦିଗରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ଯେଉଁ ସହଯୋଗ ଯୋଗାଇବା କଥା, ତାହା କରୁନାହାଁନ୍ତି। ନିଜ ମୁଣ୍ଡରୁ ଦୋଷ ଖସାଇବା ପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ସରକାର କେନ୍ଦ୍ର ଉପରେ ଦୋଷ ଲଦୁଛନ୍ତି କି?</p> <p>&lt;span style=&quot;color: #ff0000;&quot;&gt;ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ବାଧକ ସାଜିଛି ଫରେଷ୍ଟ କ୍ଲିଅରାନ୍ସ&lt;/span&gt;</p> <p>ନୟାଗଡ଼ ଜିଲ୍ଲାର ମାଇ ଛେଳି ଗାଁ। ଖୋର୍ଦ୍ଧାଠାରୁ ଆସିଥିବା ରେଳ ଲାଇନ୍ ଏଠାରେ ସରି ଯାଇଛି। ଗତ ଏକ ବର୍ଷ ହେଲା ପ୍ରକଳ୍ପ କାମ ଆଗକୁ ବଢି ପାରୁନି। ଏଥିରେ ବାଧକ ସାଜିଛି ଜଙ୍ଗଲ ଜମି। ଫରେଷ୍ଟ କ୍ଲିୟରାନ୍ସ ମିଳିନଥିବାରୁ ପ୍ରକଳ୍ପ କାମ ଆଗେଇ ପାରୁନି। ସେହିପରି ବଲାଙ୍ଗିର ପଟୁ କାମ ଅଟକଛି ଭଇଁଶାପଲ୍ଲୀରେ। ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣରେ ସମସ୍ୟା। ଏଥିପାଇଁ ୨୦୧୮-୨୦୧୯ ବଜେଟରେ ଖୋର୍ଦ୍ଧା-ବଲାଙ୍ଗିର ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ୬୨୫ କୋଟି ଟଙ୍କା ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି। ୨୦୦୪-୦୫ ମସିହାରେ ତାଳଚେର-ବିମଳାଗଡ଼ ପ୍ରକଳ୍ପ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ କାମ ପାଇଁ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣରେ ସମସ୍ୟା ରହିଛି। ସେଥିପାଇଁ ପ୍ରକଳ୍ପ କାମ ଅଧ ପନ୍ତରିଆ ହୋଇ ପଡିରହିଛି। ଚଳିତ ବର୍ଷ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ୩୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି। ଅନୁଗୋଳ, ଦେବଗଡ଼, ସୁନ୍ଦରଗଡ଼ ଜିଲ୍ଲା ଦେଇ ଯିବ ଏହି ରେଳ ଲାଇନ। ଏଥିପାଇଁ ଅନୁଗୋଳ ଜିଲ୍ଲାର ୬୭ଟି ଗାଁରୁ କେବଳ ୩୪ଟି ଗାଁରେ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ ହୋଇଛି। ସେହପରି ଦେବଗଡ଼ ଜିଲ୍ଲାର ଆହୁରି ୨୦ ଟି ଗାଁରେ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ ଶେଷ ହୋଇନି। ତେବେ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ସବୁ କେବେ ଶେଷ ହେବ ଓ ଲୋକେ ଏହାର ସୁଫଳ କେବେ ପାଇବେ ତାକୁ ନେଇ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି ଆଶଙ୍କା। ରାଜ୍ୟରେ ଜାରି ରହିଥିବା ପ୍ରାୟ ୯ଟି ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ପ୍ରତି ବର୍ଷ କୋଟି କୋଟି ଟଙ୍କା ଆବଣ୍ଟନ ହୋଉଥିଲେ ମଧ୍ୟ କାମ ଶେଷ ହେଉନି। ବର୍ଷକୁ ବର୍ଷ ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି ଏହାର ବ୍ୟୟ ଅଟକଳ। ଓଡ଼ିଶାରେ ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପର ମନ୍ଥର ଗତି ସଂପର୍କରେ ଲେକସଭାରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ&nbsp; ଅନୁସାରେ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ, ପରିବେଶ ମଞ୍ଜୁରି, ଏନଏଚଏଆଇର ନୋ ଅବଜେକସନ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍, ଜଳ ସଂପଦ ବିଭାଗର ମଞ୍ଜୁରୀ,&nbsp; ପ୍ରତ୍ନତତ୍ତ୍ୱ ବିଭାଗର ମଞ୍ଜୁରୀ, ଜମି ହରାଇଥିବା ଲୋକଙ୍କ ଆନ୍ଦୋଳନ, ଜବର ଦଖଲ ଉଚ୍ଛେଦ ଭଳି ଅନେକ ସମସ୍ୟା ରହିଛି।</p> <p>&lt;span style=&quot;color: #ff0000;&quot;&gt;ଓଡ଼ିଶାରେ ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ କେତେ ଅର୍ଥ ଆସିଛି&nbsp;&lt;/span&gt;</p> <p>୨୦୧୫-୨୦୧୬ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ଓଡ଼ିଶା ପାଇଁ ୩୭୧୨ କୋଟି ଟଙ୍କା ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିଲା। ଏଥିପାଇଁ ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି ୨୭୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା। ସେହିପରି ୨୦୧୬-୨୦୧୭ରେ ୪୬୮୨ କୋଟି&nbsp; ଟଙ୍କା ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ବେଳେ ୨୯୧୪.୯ କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଥିଲା। ସେହପରି ୨୦୧୭-୨୦୧୮ରେ ୫୧୦୨ ଟଙ୍କା&nbsp; ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ବେଳେ ଜାନୁୟାରୀ ସୁଦ୍ଧା ୨୬୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି।</p>

Ordigital Desk
  • Published: Wednesday, 07 February 2018
  • Updated: 07 February 2018, 07:48 PM IST

Sports

Latest News

<p>ଭୁବନେଶ୍ୱର(ଓଡ଼ିଶା ରିପୋର୍ଟର): ରେଳ ବଜେଟରେ ଓଡ଼ିଶା କଣ ପାଇଲା। ଆଉ କଣ ପାଇବା ପାଇଁ ଯୋଗ୍ୟ ଥିଲା। ଏହାକୁ ନେଇ ବାଦବିବାଦ ଲାଗି ରହିଥିବା ବେଳେ ଚଳିତବର୍ଷ ବଜେଟ୍&zwnj;ରୁ ଗୋଟିଏ ନୂଆ ଦିଗ ସାମ୍ନାକୁ ଆସୁଛି। ଓଡ଼ିଶାରେ ରେଳ ବିକାଶ ପାଇଁ ପାଣ୍ଠିର ଅଭାବ ନାହିଁ। ତା&rsquo; ସତ୍ତ୍ୱେ ଗୋଟିଏ ହେଲେ ପ୍ରକଳ୍ପ ଶେଷ ହୋଇ ପାରୁନି। ଏହାକୁ ନେଇ ଉଭୟ କେନ୍ଦ୍ର ଓ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ପରସ୍ପରକୁ ଦୋଷ ଦେଉଛନ୍ତି। ବିଭିନ୍ନ କାରଣ ଦର୍ଶାଇ ପ୍ରତି ବର୍ଷ ଶହ ଶହ କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇ ପାରୁନି। ଏଥିରୁ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ପାରିବା ପଣିଆ ପଦାରେ ପଡ଼ିଛି। ତେବେ ଗୋଟିଏ କଥା ସତ ଯେ, ରେଳ ବିକାଶ ଦିଗରେ ରାଜ୍ୟ ସରକାର ଯେଉଁ ସହଯୋଗ ଯୋଗାଇବା କଥା, ତାହା କରୁନାହାଁନ୍ତି। ନିଜ ମୁଣ୍ଡରୁ ଦୋଷ ଖସାଇବା ପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ସରକାର କେନ୍ଦ୍ର ଉପରେ ଦୋଷ ଲଦୁଛନ୍ତି କି?</p><p>&lt;span style=&quot;color: #ff0000;&quot;&gt;ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ବାଧକ ସାଜିଛି ଫରେଷ୍ଟ କ୍ଲିଅରାନ୍ସ&lt;/span&gt;</p><p>ନୟାଗଡ଼ ଜିଲ୍ଲାର ମାଇ ଛେଳି ଗାଁ। ଖୋର୍ଦ୍ଧାଠାରୁ ଆସିଥିବା ରେଳ ଲାଇନ୍ ଏଠାରେ ସରି ଯାଇଛି। ଗତ ଏକ ବର୍ଷ ହେଲା ପ୍ରକଳ୍ପ କାମ ଆଗକୁ ବଢି ପାରୁନି। ଏଥିରେ ବାଧକ ସାଜିଛି ଜଙ୍ଗଲ ଜମି। ଫରେଷ୍ଟ କ୍ଲିୟରାନ୍ସ ମିଳିନଥିବାରୁ ପ୍ରକଳ୍ପ କାମ ଆଗେଇ ପାରୁନି। ସେହିପରି ବଲାଙ୍ଗିର ପଟୁ କାମ ଅଟକଛି ଭଇଁଶାପଲ୍ଲୀରେ। ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣରେ ସମସ୍ୟା। ଏଥିପାଇଁ ୨୦୧୮-୨୦୧୯ ବଜେଟରେ ଖୋର୍ଦ୍ଧା-ବଲାଙ୍ଗିର ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ୬୨୫ କୋଟି ଟଙ୍କା ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି। ୨୦୦୪-୦୫ ମସିହାରେ ତାଳଚେର-ବିମଳାଗଡ଼ ପ୍ରକଳ୍ପ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ କାମ ପାଇଁ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣରେ ସମସ୍ୟା ରହିଛି। ସେଥିପାଇଁ ପ୍ରକଳ୍ପ କାମ ଅଧ ପନ୍ତରିଆ ହୋଇ ପଡିରହିଛି। ଚଳିତ ବର୍ଷ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ୩୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଛି। ଅନୁଗୋଳ, ଦେବଗଡ଼, ସୁନ୍ଦରଗଡ଼ ଜିଲ୍ଲା ଦେଇ ଯିବ ଏହି ରେଳ ଲାଇନ। ଏଥିପାଇଁ ଅନୁଗୋଳ ଜିଲ୍ଲାର ୬୭ଟି ଗାଁରୁ କେବଳ ୩୪ଟି ଗାଁରେ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ ହୋଇଛି। ସେହପରି ଦେବଗଡ଼ ଜିଲ୍ଲାର ଆହୁରି ୨୦ ଟି ଗାଁରେ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ ଶେଷ ହୋଇନି। ତେବେ ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ ସବୁ କେବେ ଶେଷ ହେବ ଓ ଲୋକେ ଏହାର ସୁଫଳ କେବେ ପାଇବେ ତାକୁ ନେଇ ସୃଷ୍ଟି ହୋଇଛି ଆଶଙ୍କା। ରାଜ୍ୟରେ ଜାରି ରହିଥିବା ପ୍ରାୟ ୯ଟି ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ପ୍ରତି ବର୍ଷ କୋଟି କୋଟି ଟଙ୍କା ଆବଣ୍ଟନ ହୋଉଥିଲେ ମଧ୍ୟ କାମ ଶେଷ ହେଉନି। ବର୍ଷକୁ ବର୍ଷ ବୃଦ୍ଧି ପାଉଛି ଏହାର ବ୍ୟୟ ଅଟକଳ। ଓଡ଼ିଶାରେ ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପର ମନ୍ଥର ଗତି ସଂପର୍କରେ ଲେକସଭାରେ ଦିଆଯାଇଥିବା ତଥ୍ୟ&nbsp; ଅନୁସାରେ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ, ପରିବେଶ ମଞ୍ଜୁରି, ଏନଏଚଏଆଇର ନୋ ଅବଜେକସନ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍, ଜଳ ସଂପଦ ବିଭାଗର ମଞ୍ଜୁରୀ,&nbsp; ପ୍ରତ୍ନତତ୍ତ୍ୱ ବିଭାଗର ମଞ୍ଜୁରୀ, ଜମି ହରାଇଥିବା ଲୋକଙ୍କ ଆନ୍ଦୋଳନ, ଜବର ଦଖଲ ଉଚ୍ଛେଦ ଭଳି ଅନେକ ସମସ୍ୟା ରହିଛି।</p><p>&lt;span style=&quot;color: #ff0000;&quot;&gt;ଓଡ଼ିଶାରେ ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ କେତେ ଅର୍ଥ ଆସିଛି&nbsp;&lt;/span&gt;</p><p>୨୦୧୫-୨୦୧୬ ଆର୍ଥିକ ବର୍ଷରେ ଓଡ଼ିଶା ପାଇଁ ୩୭୧୨ କୋଟି ଟଙ୍କା ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିଲା। ଏଥିପାଇଁ ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି ୨୭୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା। ସେହିପରି ୨୦୧୬-୨୦୧୭ରେ ୪୬୮୨ କୋଟି&nbsp; ଟଙ୍କା ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ବେଳେ ୨୯୧୪.୯ କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଥିଲା। ସେହପରି ୨୦୧୭-୨୦୧୮ରେ ୫୧୦୨ ଟଙ୍କା&nbsp; ମଞ୍ଜୁର ହୋଇଥିବା ବେଳେ ଜାନୁୟାରୀ ସୁଦ୍ଧା ୨୬୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ଖର୍ଚ୍ଚ ହୋଇଛି।</p>

telegram ପଢନ୍ତୁ ଓଡ଼ିଶା ରିପୋର୍ଟର ଖବର ଏବେ ଟେଲିଗ୍ରାମ୍ ରେ। ସମସ୍ତ ବଡ ଖବର ପାଇବା ପାଇଁ ଏଠାରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।

Related Stories

Trending

Photos

Videos