ଦୋଷ କାହାର? ଝଡୁଥିବା ପତ୍ରର ନା ଦଲ୍କାଏ ପବନର
କିଏ ଜିତିବ? ବଢୁଥିବା ବୟସ ନା ସରୁଥିବା ଆୟୁଷ,
ପରୀକ୍ଷା କାହାର? ଭୋକ ମାରୁଥିବା ମାଆର ନା କିଛି ନ ଜାଣିପାରୁଥିବା ପିଲାର
କାହାର କ୍ଷତି? ଧୋକା ଦେଉଥିବା ମଣିଷର ନା ଭୁଲି ଯାଉଥିବା ସ୍ୱଭାବର।
ସଉଦା କାହାର? ବିକ୍ରି ହେଉଥିବା ଇଜ୍ଜତ୍ର ନା ତା ପାଉଣା ସ୍ଥିର କରୁଥିବା ମାନସିକତାର
ଲାଭ କାହାର? ହରେଇ ଦେଉଥିବା ପରିସ୍ଥିତିର ନା ଜିତିବା ପାଇଁ ବାରମ୍ବାର ଜନ୍ମ ନେଉଥିବା କଅଁଳ ମନର,
ଏଠି ଅଲୋଡ଼ା କିଏ? ଡଷ୍ଟବିନ୍ରୁ ମିଳୁଥିବା ନବଜାତ କନ୍ୟାଟି ନା ପରିଚୟ ପାଇ ନଥିବା ସ୍ତ୍ରୀ ଟି
କିଏ ବେଶି ଉପଭୋଗ କରେ? କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ଭୁଲି ଯାଉଥିବା ପୁଅଟି ନା ବୃଦ୍ଧାଶ୍ରମରେ ମୁକ୍ତି ଅନୁଭବ କରୁଥିବା ମାଆଟି।
ଗର୍ବ କାହାକୁ କରିବା ଉତିତ? ବଢୁଥିବା ଅନ୍ଧକାରକୁ ନା ନିକଟ ହେଉଥିବା ସୂର୍ଯ୍ୟକୁ
ଜୀବନ କାହାର? ଧାଉଁଥିବା ପାଦର ନା ଅଧା ଗଢ଼ା ସ୍ୱପ୍ନର,
କିଏ ବିଚାର କରିଛି? ଆଖିରେ କଳା କପଡ଼ା ବାନ୍ଧି ନିକିତି ଧରିଥିବା ନ୍ୟାୟ ହାତରେ, ଖୁସି କାହାର ଆଉ ଦୁଃଖ କାହାର!
ବିଶ୍ୱବନ୍ଦିତା ସ୍ୱାଇଁ
swainbiswobandita@gmail.com
ପଢନ୍ତୁ ଓଡ଼ିଶା ରିପୋର୍ଟର ଖବର ଏବେ ଟେଲିଗ୍ରାମ୍ ରେ। ସମସ୍ତ ବଡ ଖବର ପାଇବା ପାଇଁ ଏଠାରେ କ୍ଲିକ୍ କରନ୍ତୁ।
Related Stories
Culture & Literature
ମନୋଜ ମିଶ୍ର କ୍ଷମା ମାଗନ୍ତୁ, ନହେଲେ କୋର୍ଟକୁ ଯିବୁ
ଜଣେ ଜନପ୍ରତିନିଧି, ଜଣେ ଲେଖକ ଓ ଫକୀରମୋହନ ସେନାପତିଙ୍କର ଜଣେ ପାଠକ ଭାବରେ ମୁଁ ମନୋଜ ମିଶ୍ରଙ୍କ ମନ୍ତବ୍ୟକୁ ତୀବ୍ର ନିନ୍ଦା କରୁଛି ବୋଲି ଶ୍ରୀ ଦାସ କହିଛନ୍ତି।
Events & Festivals
ଛଳନା କଲା ଇସ୍କନ!
ନଭେମ୍ବର ୯ ତାରିଖରେ ଆୟୋଜିତ ରଥଯାତ୍ରା ବା ଫେଷ୍ଟିଭାଲ ଅଫ୍ ବ୍ଲିସରେ ନନ୍ଦିଘୋଷ ଭଳି ଅବିକଳ ରଥ କରି ବୁଲାଇଲା ଇସ୍କନ।
Culture & Literature
ପିପିଲି ଚାନ୍ଦୁଆ ଶିଳ୍ପର ସଂରକ୍ଷଣ ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ବଡ଼ ପଦକ୍ଷେପ
ସମସ୍ତ ସାତଟି ଆଞ୍ଚଳିକ ସାଂସ୍କୃତିକ କେନ୍ଦ୍ର (ZCC) ଚାନ୍ଦୁଆ ଶିଳ୍ପର ସଂରକ୍ଷଣରେ ସକ୍ରିୟ ଭୂମିକା ନେବେ।
Culture & Literature
ମଠ ମନ୍ଦିର ପାଇଁ ‘ଦେବାଳୟ ଯୋଜନା’ ଖୁବଶୀଘ୍ର : ଆଇନ ମନ୍ତ୍ରୀ
ମନ୍ଦିର ଓ ମଠର ପରିଚାଳନା ଦୃଷ୍ଟିକୋଣରୁ ଯେଉଁସବୁ ସମସ୍ୟା ଓ ସହାୟତା କଥା ଆସୁଛି ସେଦିଗରେ ଗଭୀର ଭାବେ ଚିନ୍ତା କରାଯାଉଛି ।
Guest Column
ଭାରତର କୌଣସି ସଙ୍ଗୀତ ଶାସ୍ତ୍ରୀୟ ନୁହେଁ!
ଉତ୍ତରରେ କେନ୍ଦ୍ର ସଂସ୍କୃତି ମନ୍ତ୍ରୀ କହିଥିଲେ ଯେ, କୌଣସି ବି ସଙ୍ଗୀତ ଶୈଳୀକୁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ଶାସ୍ତ୍ରୀୟ ମାନ୍ୟତା ପ୍ରଦାନ କରି ନାହାନ୍ତି ଏବଂ ସେପରି ବ୍ୟବସ୍ଥା ମଧ୍ୟ ନାହିଁ। ଏଥିରୁ ଗୋଟିଏ କଥା ସ୍ପଷ୍ଟ ଯେ, ଆଜିଯାଏଁ କୌଣସି ଗୋଟିଏ ବି ସଂଗୀତ ଶୈଳୀକୁ ନା କେନ୍ଦ୍ର ସରକାର ନା କେନ୍ଦ୍ର ସଙ୍ଗୀତ ନାଟକ ଏକାଡେମୀ ପକ୍ଷରୁ ଶାସ୍ତ୍ରୀୟ ସଂଗୀତ ଭାବେ ସ୍ୱୀକୃତି ମିଳିଛି। ଅତଏବ, କର୍ଣ୍ଣାଟକୀ, ହିନ୍ଦୁସ୍ତାନୀ ଏବଂ ଓଡ଼ିଶୀ ସଂଗୀତ - କାହାକୁ ବି ଶାସ୍ତ୍ରୀୟ ସଙ୍ଗୀତ ଭାବେ ସ୍ୱୀକୃତି ମିଳିନାହିଁ! ଏହା ଆଶ୍ଚର୍ଯ୍ୟଜନକ ନୁହେଁ କି?